100 years of rawlplug

100 de ani de expertiză în fixări, elemente de fixare și unelte

Sunt profund convins că astăzi, în anul 2019, adevăratul om renascentist al sectorului construcțiilor, care a fost cu siguranță John Joseph Rawlings, ar fi fost mândru de noi toți, așa cum sunt eu de dumneavoastră. Sunt mândru că fac parte dintr-o echipa pe care mă pot baza întotdeauna.
Radosław Koelner,
CEO Rawlplug

Sunt mândru că pot sărbători împreună cu dumneavoastră centenarul lui Rawlplug.

John Joseph Rawlings a fost un antreprenor, un vizionar și un inventator. Primul diblu de perete pe care l-a patentat a declanșat o adevărată revoluție în industria construcțiilor și a scris istorie. În același timp, această invenție a marcat începutul unei noi ere a cărei forță contemporană se trage din abundență din moștenirea trecutului, din realizările prezentului și din viziunea viitorului. A început istoria pe care am scris-o împreună.

Deja la concepția brandului Rawlplug în anul 1919, John Joseph Rawlings visa să-l facă un brand global de top. Dar nu ar fi putut suspecta că, 100 de ani mai târziu, portofoliul investițiilor noastre vor include Stadionul Wembley din Londra, Stadionul Cape Town, circuitul Yas Marina Formula 1, Turnul Burj Khalifa din Dubai, Parcul Olimpic din Sochi sau Grand Muzeul Egiptean din Giza. El nu și-ar fi putut imagina că șuruburile DIN 7984 ale lui Rawlplug vor fi folosite pentru a construi roverul Curiosity care explorează planeta Marte în cadrul proiectului Mars Science Laboratory. Și in niciun caz nu ar fi putut concepe că fabricile noastre de producție vor livra zilnic produse în peste 70 de țări din întreaga lume, continuând în mod constant viziunea lui, proiectând selecția noastră de produse și servicii într-un mod care dovedește că Rawlplug își cunoaște și își înțelege clienții. Pentru că Rawlplug este alături de ei zi de zi. Rawplug sprijină și comunică cu ei, împărtășind cunoștințe și experiență. Rawplug oferă clienților produse, servicii extrem de specializate și cursuri de instruire inovatoare – cei trei piloni ai ofertei care se potrivesc chiar și cu cele mai dificile sarcini abordate de profesioniști.

De 100 de ani, Rawlplug produce soluții de fixare, elemente de fixare și unelte disponibile în toată lumea. Timp de 100 de ani am modelat dezvoltarea tehnologică, am modelat standardele de calitate și am stabilit tendințele urmate de întregul sector. Și, deși s-au schimbat multe față de anul 1919 în industria construcțiilor, inovația evolutivă a fost invariabila fundamentului creșterii noastre. Această evoluție care asigură progresul tehnologic și îmbunătățește fiabilitatea a făcut din Rawlplug un adevărat expert al timpurilor noastre

Sunt profund convins că astăzi, în anul 2019, adevăratul om renascentist al sectorului construcțiilor, care a fost cu siguranță John Joseph Rawlings, ar fi fost mândru de noi toți, așa cum sunt eu de dumneavoastră. Sunt mândru că fac parte dintr-o echipa pe care mă pot baza întotdeauna. Vă sunt recunoscător pentru disponibilitatea dumneavoastră de a acționa, pentru că intotdeauna vreți să realizați cât mai multe, pentru că vă urmăriți atingerea obiectivelor ambițioase. Sunt mândru că „bine” nu este niciodată suficient pentru dumneavoastră. Este o mare plăcere să lucrez cu oameni pasionați de munca lor care, prin implicare și devotament, demonstrează că împreună avem forța necesară de a construi un brand puternic, sigur și de încredere. Sunt mândru că pot sărbători împreună cu dumneavoastră centenarul lui Rawlplug.

Radosław Koelner, CEO Rawlplug

100 YEARS of
RAWLPLUG

Merităm încrederea ta

O persoană de încredere este o persoană a cărei misiune este să furnizeze soluții de ultimă generație pe care te poți baza. Puteți avea încredere în noi. Rawlplug. Încredere și inovație din 1919.

"În timp ce alti oameni admiră eleganța, frumusețea și funcționalitea a ceea ce ai proiectat și construit, tu trebuie să te asiguri că este sigur, fiabil și durabil. Acesta este motivul pentru care cuvântul cheie în munca dumneavoastră de zi cu zi este încrederea – încrederea în cunoștințe, experiență și soluții propuse. Aceasta este o poveste despre cei în care puteți avea încredere cu adevărat.

O persoană de încredere este un convertor de zi cu zi, cineva disponibil pentru întreaga lume încă de la inventarea diblului de perete. Cineva pentru care cererea este motivație, funcționalitatea este forță, iar eficiența este prioritate.

Puteți avea încredere în cineva care a produs și a livrat soluții de fixare, elemente de fixare și unelte de peste 100 de ani. Cineva care a modelat dezvoltarea tehnologică, a modelat standardele de calitate și a stabilit tendințele urmate de întregul sector pentru mai bine de 100 de ani. Cineva pentru care inovația a stat la baza dezvoltării de peste 100 de ani.

Eroul nespus este o persoană care merită încrederea dumneavoastră. Este cineva care ar fi mândru să sprijine zilnic numeroasele investiții implementate în întreaga lume, concentrându-se în același timp pe calitate, fiabilitate și eficiență.

O persoană care merită încrederea dumneavoastră este un adevărat expert care cunoaște, înțelege și respectă munca clienților. Cineva care este acolo zilnic pentru clienții pe care îi urmărește și îi ascultă îndeaproape, pe care îi susține și cu care comunică, împărtășind cunoștinte și experientă. Cineva care vă poate oferi produse profesionale, servicii specializate și cursuri inovatoare de pregătire ce răspund chiar și celor mai provocatoare planuri. Cineva care contribuie la succesul și satisfacția dumneavoastră.

O persoană de încredere este persoana a cărei misiune este să furnizeze soluții de ultimă generație pe care te poți baza. Puteți avea încredere în noi. Încredere și inovație din 1919.

Inegalabil în lume

“Putem pune la dispoziția fiecărui șurub un diblu cu dimensiuni potrivite pe care le vom proiecta astfel încât să se extindă la maximum în momentul în care șurubul este condus către capăt.” La asta se gândea John Joseph Rawlings în timp ce privea clădirea Muzeului Britanic și plănuia să intre în procedura de licitație pentru renovarea fațadei? Oricum, decizia sa a declanșat o revoluție care s-a extins în întreaga industrie a construcțiilor. Aflați cum a fost conceput primul diblu de perete din lume.

„Putem pune la dispoziția fiecărui șurub un diblu cu dimensiuni potrivite pe care le vom proiecta astfel încât să se extindă la maximum în momentul în care șurubul este condus către capăt.” La asta se gândea John Joseph Rawlings în timp ce privea clădirea Muzeului Britanic și plănuia să intre în procedura de licitație pentru renovarea fațadei?

Anul a fost în 1910. Muzeul britanic era pregătit pentru o revizuire majoră a întregii clădiri. În urma inovației contemporane, Muzeul a avut nevoie de un sistem electric care să fie instalat pe fațadă astfel încât să fie ascuns de privirile vizitatorilor și să fie evitată deteriorarea zidăriei existente. Întrebarea a fost cum în condițiile în care, la acea vreme, trebuia să se facă o gaură în perete, să fie umplută bine cu o bucată de lemn și să se înșurubeze un accesoriu la suprafața sa. Unul câte unul, contractorii succesivi se retrăgeau din competiție, cu excepția unuia – proprietarul unei mici companii de instalații electrice și construcții, The Rawlings Brothers, companie care operează pe piață încă din anul 1887, fiind specializată în lucrări de instalații sanitare, reparații și renovarea clădirilor. John Joseph Rawlings, antreprenor, inventator și vizionar, a decis să nu se concentreze numai asupra factorilor limitatori, lărgindându-și viziunea către soluții inovatoare. Muzeul Britanic a primit ceea ce își dorea, fiind declanșată astfel o adevărată revoluție în industria construcțiilor- primul diblu de perete din lume, reprezentând prima soluție de fixare a lui Rawlplug, un diblu din alamat format din patru secțiuni. Dibul a fost montat ulterior în gaură, iar cu ajutorul șurubului s-a obținut expandarea acestuia.

Următorul pas a fost aplicarea fibrei care s-a dovedit a fi un material perfect, în principiu pentru elasticitatea și durabilitatea sa. Toată structura a fost lipită cu ajutorul adezivului.

Ce a fost așa de inovator în legătură cu această soluție? Pentru a menține fixarea aveai nevoie doar de o gaură mică care să fie ușor și rapid de pregătit. Șurubul ar fi putut fi forțat să intre în interiorul piesei de fixare la fel de ușor cum a intrat în lemn, dar rezistența de fixare s-a dovedit a fi mult mai mare. Metoda folosită anterior, adică dăltuirea unei găuri mari pentru a găzdui o bucată masivă din lemn, a devenit învechită peste noapte, cu atât mai mult cu cât invenția revoluționară a lui Rawlings putea fi aplicată pe tot felul de pereți și astfel a rezolvat mii de probleme legate de fixare. Diblul de perete a lui Rawlings a devenit una din invențiile mondiale, împreună cu radioul, cinematograful sau motorul mecanic. Importanța acestui eveniment nu este în niciun caz supraestimată având in vedere faptul că, după ce soluția a fost brevetată un an mai târziu de inventatorul său sub Numărul 22680/11, tehnologia lucrărilor de finisare nu a mai fost niciodată aceeași.

John Joseph Rawlings
Evolutia-Rawlplug

Aflați mai multe despre istoria lui Rawlplug

Anul a fost 1887. Frații Rawlings au decis să creeze împreună o mică companie (creșterea era de așteptat) specializată în instalații sanitare. Compania a fost inițial stabilită la Londra, în Richmond Road, South Kesington. Așa începe povestea.

Anul a fost 1887. Frații Rawlings au decis să creeze împreună o mică companie (creșterea era de așteptat) specializată în instalații sanitare. Compania a fost inițial stabilită la Londra, în Richmond Road, South Kesington. Așa începe povestea. Afacerile au fost bine gestionate deoarece compania a crescut și a extins gama serviciilor sale ca răspuns la schimbarea cerințelor tehnologice. Ingineria electrică a fost adăugată la portofoliul de servicii la începutul anilor 1980, iar până în anul 1910 repertoriul Rawlings Brothers Ltd, acum al Gloucester Road, a inclus instalații electrice, construcție și finisare.

Aproximativ în aceeași, respectiv în anul 1910, unul dintre frați, John Joseph Rawlings, inginer și antreprenor de construcții, a fost angajat de Muzeul Britanic să atașeze accesoriile electrice pe pereții muzeului într-o manieră discretă și fără a deteriora zidăria.

Istorie Rawlplug
John Joseph Rawlings

Pe vremuri, să fixezi ceva pe pereții solizi era o lucrare dezordonată care necesita dărâmarea unei găuri pătrate în tencuială și zidărie ce era umplută cu o bucată masivă din lemn de aceeași formă. Montarea era apoi asigurată prin înșurubare sau prin baterea cuielor în bucata din lemn. Rezultatul era însă de multe ori inestetic deoarece astfel se puteau foarte ușor fisura și deteriora pereții din gips-carton. Nici diblurile de lemn cilindrice nu funcționau bine întrucât lemnul nu era suficient de moale sau de flexibil pentru a umple strâns interstițiile sau spațiile dintre gaura din perete și șurubul sau cuiele care trebuiau introduse. John Rawlings credea că trebuie să existe un mod mai bun, mai ușor și mai potrivit de fixare în pereți. În cele din urmă a rezolvat problema inventând diblul de perete, un mic diblu de fibră din iută prins cu lipici sau cu sânge de animal. Tubul de iută a fost slăbit de-a lungul lungimii sale, fiind extras din tambururi printr-o matriță. Era vorba practic de opt segmente menținute de o acoperire cu gumă sau lipici.

Pentru a utiliza diblul rawplug, prima dată s-a făcut o gaură curată în perete de același diametru ca diblul, fiind folosită mașina de găurire. Apoi diblul a fost introdus în gaură și apăsat pentru a fi la același nivel cu peretele. Pentru a ține atașamentul, șurubul a fost introdus în diblu și inșurubat. Acțiunea de răsucire a șurubului a permis expandarea diblului, strângându-l spre exterior pentru a forma o potrivire cu adevărat strânsă împotriva zidăriei din jurul găurii.

Ideea lui Rawlings a fost aceea că “expandarea înseamnă prindere” și asta pentru că diblul a fost proiectat pentru a se potrivi complet conturului dur al orificiului neocupat de șurub. Ideea lui a funcționat foarte bine și a depus o cerere de brevet pentru diblu în anul 1911, care a fost acordată la 14 ianuarie 1913 pentru a fi obținut în cele din urmă diblul cu Brevetul nr. 22680/11. Marca Rawlplug a fost înregistrată în anul 1912. Brevetul ar fi trebuit să funcționeze complet timp de 14 ani (până în anul 1927), probabil pentru a compensa întreruperea Primului Razboi Mondial. În 1919, Rawlpling Brothers a schimbat numele companiei în The Rawlplug Company Ltd., care opera de la Gloucester House din Cromwell Road, cu fabrica ce lucra în Lenthall Place.

Gloucester House a fost redenumită în Rawlplug House în jurul anului 1925 și a ramas așa până în anul 1965. O mare parte din succesul timpuriu (1922-1945) a fost atribuit numărului mare de campanii publicitare, incluzând reclame de pagini întregi în ziarele naționale și expuneri largi la expoziții în fiecare an în diferite părți ale lumii.

John Joseph Rawlings

Rawlplug a fost promovat ca o fixare absolut fermă. Reclamele promise: “Un diblu de dimensiuni medii, fixat în cărămidă, va ține jumătate de tonă”, “Nu poate pierde prinderea”, “ Cele mai mari dibluri, folosite cu șuruburi, vor ține până la patru tone”.

Rawlplug în sine și produsele asociate ale mărcii au devenit rapid o poveste de succes globală. O dezvoltare ulterioară a fost cunoscutul Rawlbolt, destinat ancorei pentru sarcini mari în beton sau zidărie. Brevetat în anul 1934 cu nr. GB 444623, Rawlbolt a constat într-o carcasă tubulară metalică împărțită pe patru segmente ce apăsau spre exterior în timp ce șurubul era strâns. Dar, pentru umilul, dar omniprezentul Rawlplug, compania fondată de John Rawlings trebuie amintită pentru totdeauna. Până în anii 1950, milioane de dibluri au fost folosite în fiecare an în țări din întreaga lume. Prosperitatea de la mijlocul anilor 1960 a început într-o perioadă de extindere a companiei marcată de numeroase relocări în întreaga țară, precum și de schimbări de produse aduse de inevitabilul val al materialelor plastice. În anul 1967, diblul convenabil, dar, totodată, neatractiv, de iută maro închis a fost înlocuit de o alternativă mai sofisticată cu primele dubluri realizate din plastic extrudat. Acestea nu erau diferite față de gamele din ziua de astăzi, având fanta la capăt pentru a se deforma ușor spre exterior, patru fante la bază și trei dinți mici pentru a fi asigurată prinderea pe fiecare parte lângă capăt.

În anul 1968, sediul central Rawplug se afla la Kingston aproape de Thames, Surrey. Doi ani mai târziu au fost în Hale Lane NW7, cu Brent Works în Colindale NW9. Între anii 1975 și 1985 au operat Humber Lane Works în NW2. În anul 1988, compania era din nou în Kingstone, aproape de Thames, în Londra Road. În anul 1999, Rawlplug s-a mutat la Thornlibank Industrial Estate din Glasgow, unde își are sediul de atunci. În anul 2001, Grupul BPB (inițial British Plaster Board) a achiziționat Rawlplug și l-a fuzionat cu operațiunile sale decorative Artex-Bluehawk, formând Artex-Rawlplug. În acest sens, BPB a achiziționat un lider în producția de sisteme de ancorare și fixare în comerțul construcțiilor, comerțul bricolajului cu amănuntul și piețele industriale, angajând peste 250 de oameni și realizând vânzări de 31 milioane de lire sterline în decembrie 2000.

Cu toate acestea, anul 2005 s-a dovedit a fi anul de cumpănă. A fost momentul în care Rawlplug a devenit parte a grupului polonez Koelner, dând naștere la crearea companiei Rawplug. Înca de pe vremea când J.J Rawlings a fost primul proprietar de afaceri cu o vastă experiență în sectorul construcțiilor, cu mulți ani de specializare în fabricarea și vânzarea de fixări, elemente de fixare și scule. Mai important, un lucru incredibil a fost faptul că valorile importante pentru companie ale noului proprietar au fost și sunt în continuare foarte asemănătoare cu cele pe care marca Rawlplug le-a urmat încă de la concepția sa.

În primul rând, fundamentul creșterii este inovația evolutivă, asigurând progresul tehnologic și îmbunătățind fiabilitatea, iar în al doilea rând, viziunea de creștere presupune că Rawlplug devine un brand mondial de top, oferind clienților acces la produsele și serviciile sale. Gestionat de noi proprietari, marca contemporană confirmă invariabil că Rawlplug a fost un expert în fixări, elemente de fixare și scule timp de 100 de ani.

John Joseph Rawlings

Rawlplug este pasiunea mea

“Rawlplug este pasiunea mea. Visul meu este să fiu martorul lumii în care profitul și rentabilitatea nu mai sunt măsurile superioare de succes. Nu este în niciun caz o utopie, ci mai degrabă o obligație pe termen lung de a oferi soluții fiabile și de încredere.”


Care este sentimentul de a fi proprietarul unui brand cu o moștenire atât de vastă, ce o va conduce într-un secol de operațiuni ?

Am o umilință și o modestie în mine, prezentă acolo în fiecare zi, dar sunt, de asemenea, conștient de faptul că am obținut foarte multe rezultate de când am cumpărat Rawlplug în drumul de a readuce în lume valorile care au pus bazele puterii brandului în trecut și asta ne motivează pe toți în prezent să continuăm să consolidăm și să le dezvoltăm. Acest lucru îmi stimulează ambițiile de a face mai multe și de a o face cât mai bine. Având o echipă atât de mare și dedicată, valorificând investițiile majore pe care le-am finalizat în ultimii ani, profitând la maximum de portofoliul nostru complet de produse, servicii și cursuri de formare care să corespundă nevoilor fiecărui sector de construcții, sunt convins că alți 100 de ani de marcă Rawlplug vor furniza o abundență de dovezi pentru puterea sa. Cu toții am făcut tot posibilul să ne asigurăm că atunci când clienții se gândesc la fixări, elemente de fixare și unelte au în minte singur cuvânt: Rawlplug. Ce simt? Mândrie. Entuziasm. Convingere puternică că este doar începutul.

Dar adevărul acestei povești datează de mai bine de 30 de ani în trecut...

Când mă gândesc la vremurile în care foloseam o singură mașină de modelare prin injecție instalată în camera de spălătorie a casei noastre, făcând un zgomot care zguduia clădirea până la fundațiile sale și când arunc o privire asupra instalațiilor noastre de fabricație echipate cu o parte dintre cele mai avansate utilaje tehnologice, văd instant tot drumul lung pe care l-am parcurs pentru a fi acolo unde suntem acum. Este uluitor să realizez câtă hotărâre a avut inițial tatăl meu când a produs manual chei tubulare pe care apoi le-a vândut individual și cât de hotărâtă a fost mama mea când, după decesul tatălui meu, a gestionat singură toate problemele cu care se confrunta o afacere nouă în vremuri atât de dificile tuturor polonezilor. Înainte de a reuși să se convingă că a făcut de fapt alegerea corectă atunci când nu a închis întreprinderea, a trebuit să învețe totul singură și să experimenteze totul pentru prima dată, de la prelucrarea chimică și mecanică până la vânzări. Este o femeie cu adevărat invincibilă, atât de puternică și, în același timp, atât de amabilă cu ceilalți. Sunt sigur că multe persoane ne-au ajutat în acele vremuri grele doar datorită ei. Erau părinți ai copiilor pe care mama mea îi învățase înainte de a prelua afacerea familiară încă din fragedul său început. Ea nu mai este implicată în administrarea companiei, dar își păstrează un rol activ în activitatea ei de zi cu zi și asta nu doar din calitatea de președinte al Consiliului de Supraveghere al Rawlplug S.A. Ea ne vizitează adesea pentru a se întâlni cu oamenii, întreabă despre problemele lor, sărbătorește realizările lor, asigurându-se că se simt bine și oferindu-le ajutorul ori de cate ori au nevoie și are acel special în sufletul său care îi determină pe alții să fie siguri că pot avea încredere în ea. Pe de o parte este dură, dar pe altă parte este foarte deschisă. Krystyna Koelner este o femeie incredibilă care ne-a înzestrat pe mine și pe fratele meu Przemysław cu valorile ei cele mai puternice, incluzând încrederea în sine, perseverența și mentalitatea deschisă. O voi prețui mereu pentru asta.

Când ați descoperit aceste valori utile ?

Aceste momente au venit în număr masiv. Unul din ele a fost marea inundație din anul 1997. Nu cu mult înainte de începerea lucrărilor intense de extindere și dezvoltare la uzina noastră de fabricație din Wrocław, inundația a distrus literalmente totul. Mulți dintre noi am supraviețuit urcând pe acoperișul uneia dintre clădiri, așteptând ajutor. Niciodată nu am suferit atât de multe daune materiale. La timpul respectiv am crezut ca totul s-a terminat. Din fericire, aceste momente grele au fost foarte scurte și am redobândit în scurt timp o atitudine pozitivă. Există un câștig ascuns în fiecare pierdere. Am fost inundați. Și ce dacă? Poate fi remediat. Atunci am decis să ne construim noua afacere, cu utilaje noi. Poate sună excesiv de contemplativ, dar cred că totul se întâmplă dintr-un motiv.

Și care a fost motivul pentru care ați decis să achiziționați marca Rawlplug ?

Este greu de spus care a fost motivul deoarece a fost în mare parte o coincidență care dovedește clar că ceea ce este dat să se întâmple se va întâmpla. Anul 2004 a fost un an intens pentru noi. Am fost listați la bursa de valori, tocmai ne reamenajasem utilajele și cumpărasem acțiuni în fabrica de fierăstrău și unelte “Wapienica”. Eram departe de a ne gândi la o nouă investiție mare. Și a venit propunerea de a cumpăra Rawlplug, o marcă cu patrimoniu vast, care totuși se afla în declin și se confrunta cu probleme financiare grave la acea vreme. Deși a trebuit să cheltuim până la 14.5 milioane de lire sterline, eram sigur că ne confruntăm cu o oportunitate unică, cu o șansă care vine doar o dată în viață, să profităm la maximum de moment și să extindem oferta de produse a mărcii, să începem să construim un portofoliu complet și să facem ca afacerea să intre pe o piață cu adevărat internațională. Știam că ne asumăm un risc imens, dar am crezut că este decizia corectă și am fost convins că pasul pe care l-am făcut a fost de fapt un salt uriaș pe drumul creșterii.

Totul a mers așa cum a fost planificat ?

Bineînțeles că nu! Entuziasmul nostru, speranțele mari și planurile ambițioase s-au lovit curând de zidul constrângerilor pe care le-am tot întâlnit continuu. Nu este un secret faptul că situația pe care trebuia să o abordăm la Glasgow era mai mult decât dificilă. A fost o ciocnire între așteptările mari și nevoia de a-i face față – să trecem la munca grea și să terminăm cu apatia, frica de nou și descurajarea. Ceea ce am adus în Regatul Unit odată ce am dobândit marca au fost noi contacte de afaceri împreună cu o nevoie urgentă de fabricare a unor cantități masive de produse, iar între timp, ca urmare a fostei politici manageriale și a rezultatelor slabe ale practicilor de operare, am fost incapabili de a atinge minimul obiectivelor noastre inițiale. Momentele de la Glasgow au coincis cu investițiile suplimentare. Imediat după aceea am început lungul proces de achiziție a fabricii de șuruburi și bolțuri Śrubex S.A. din Łańcut, care ne-a impus să implementăm proiecte pe scară largă în numeroase zone de operare și, prin urmare, să ne implicăm profund în termeni de operare și din punct de vedere financiar. A fost o perioadă foarte dificilă pentru noi toți. Cu toate forțele adunate a trebuit să luăm multe decizii care, de multe ori, s-au dovedit a fi dificile.

Care a fost cea mai dificilă decizie ?

Fiecare decizie părea grea la acea vreme. Cu toate acestea, privind în urmă, cred că cea mai grea decizie a fost închiderea fabricii de la Glasgow și eficientizarea activelor Łańcut în mijlocul crizei economice din anul 2008. A fost păcat că a trebuit să închidem fabrica britanică, dar era o condiție prealabilă pentru creșterea ulterioară. În urma numeroaselor încercări de implementare a reformelor inițial evolutive, apoi revoluționare, cu limitările pe care trebuia să le abordăm, ferme în convingerea noastră, am ajuns la sfârșit la concluzia că aceasta era singura decizie pe care o puteam lua. Pe de o parte, aceasta a condus la necesitatea consolidării producției poloneze, investind în mașini și echipamente, precum și noi competențe, în timp ce, pe de altă parte, valul de produse chinezești ieftine care au inundat piețele, ne-a obligat să intensificăm procesul de schimbare și să accelerăm operațiunile pe care abia începusem să le planificăm. De exemplu, am început producția de produse specializate dedicate unor segmente specifice din industrie. De parcă nu a fost suficient, într-un an de depresie economică, am achiziționat Stahl, o întreprindere ce ne-a extins portofoliul de produse și cunoștințele despre ancorele chimice. Privind în urmă, sunt profund convins că a meritat absolut tot efortul și nu mă refer doar la câștigul de afaceri, ci și la cum aceste decizii dure ne-au condus pe toți, întreaga echipă. Aceste vremuri dificile ne-au făcut mai puternici și mai îndrăzneți.

Când ai avut impulsul?

A trebuit să așteptăm destul de mult pentru o liniște sufletească. Am început să valorificăm deciziile luate anterior la sfârșitul anilor 2009 și 2010. Procesele de fabricație logistică și manageriale fuseseră deja redactate și puse în ordine, permițând afacerii să funcționeze pe fundații stabile și solide, așa că venise timpul să începem extinderea. Atunci am pornit o cucerire a pieței și am fost atenți la experiențele anterioare dureroase avute imediat după achiziționarea mărcii Rawlplug, am realizat deodată forța ei. Ceea ce a fost și încă rămâne este sarcina de a construi și de a menține recunoașterea și imaginea mărcii pe mai multe piețe, în special în Europa de Est, Africa și Asia, dar s-a dovedit că oamenii din fostele colonii britanice sunt bine familiarizați cu marca și prețuiesc memoria calității și a fiabilității produselor sale. Era momentul unei noi schimbări, respectiv, inițierea procesului de redenumire a companiei de la Koelner la Rawlplug.

Nu ai simțit o tentă de tristețe când marca nu mai era numită după numele de familie?

Nu am perceput niciodată acest aspect dintr-o asemenea perspectivă. Ambițiile mele implică construirea unei afaceri puternice și stabile, oferind satisfacție angajaților și clienților noștri din întreaga lume, oferind celor care ridică clădiri cu produsele noastre securitate și fiabilitate. Îmi oferă mândrie, mă stimulează să lucrez, mă mobilizează pentru a continua să planific viitorul. În anul 2013 s-a înregistrat schimbarea oficială a numelui companiei de la Koelner S.A. la Rawlplug S.A. Koelner este în continuare unul dintre brandurile puternice în rândul celor trei din portofoliul nostru, având scopul și obiectivele sale precise. Dar Rawlplug funcționează ca fundament al creșterii afacerii noastre, pe baza căruia ne-am construit strategia pe termen lung pentru a ne asigura că devine brandul de top pentru clienții din întreaga lume.

În locul afacerii familiale a apărut o corporație?

Nu vreau să percep Rawlplug ca pe o corporație. Acționăm în baza unei strategii strict definite, gestionăm structuri organizatorice în multe țări de țări, produsele noastre sunt disponibile în peste 70 de țări de pe toate continentele, iar oferta noastră este atât de cuprinzătoare și inerent de complementară deoarece nu numai că livrăm produse de ultimă generație, dar și servicii specializate și cursuri instruire inovatoare. Fabricile noastre sunt printre cele mai avansate facilități tehnologice din Europa și lucrăm în conformitate cu standarde recunoscute la nivel mondial și proceduri stricte. Sunt foarte conștient că ne calificăm ca o corporație din cauza modului în care gestionăm afacerea. Dar sunt determinat să nu uit că oamenii sunt cei care contează cel mai mult într-o mașinărie puternic structurată deoarece angajamentul și dăruirea lor determină cât de puternici suntem astăzi și cum putem fi și mai puternici mâine. Există oameni care lucrează la Rawlplug pe care îi cunosc și îi respect, cărora le sunt profund recunoscător pentru pasiunea lor de muncă, demonstrată de mai bine de 30 de ani. Este posibil să nu fim atât de apropiați precum familia, dar legăturile noastre sunt ca într-o familie.

Cum se construiesc și cum se susțin astfel de relații într-o afacere care angajează mai mult de 1500 de persoane în întreaga lume?

Lumea știe că astfel de legături nu se formează din prima, că oamenii trebuie să aibă voința de a le construi. Iar rolul lui Rawlplug este acela de a le crea contextul, de a-i încuraja și de a crea condiții suficient de favorabile pentru ca oamenii să se simtă confortabil. Diviziile noastre sunt răspândite în toată lumea și, deși sunt gestionate în linie cu același model de afaceri, noi ne deosebim foarte mult. Rawlplug este un mix de culturi, obiceiuri, limbi, personalități, competențe și abilități. Ceea ce ne face puternici este capacitatea de a nutri această diversitate. Numitorul nostru comun este îmbunătățirea continuă, manifestându-se în căutarea noastră de a oferi soluții de ultimă generație în care puteți avea încredere. Ceea ce trebuie să faceți pentru a obține acest obiectiv este să aveți o mentalitate deschisă și disponibilitatea de a accepta puncte de vedere diferite și lecții învățate prin experiență, dar și capacitatea de a profita la maximum de o astfel de diversitate, de a-i inspira pe ceilalți și de a împărtăși experiențele. Ai nevoie de o adevărată echipă pentru a ajunge acolo, așa că am lucrat zilnic pentru a face această echipă mai puternică.

În ce crezi că stă puterea lui Rawlplug astăzi?

Toate achizițiile noastre până în prezent au fost menite să diversifice oferta noastră pentru a avea toate categoriile de produse. Am colectat know-how, am dezvoltat competențe, am investit în infrastructură, creând avantaj competitiv. Rawlplug este în prezent singurul brand din lume care produce și livrează clienților săi produse care se ocupă practic de fiecare segment din industria construcțiilor. Fiecare variază până la câteva zeci de feluri, în funcție de tipul de substrat, aplicație și condiții de instalare. Fiecare vine cu accesorii dedicate și toate împreună formează un sistem complet de fixare. Ceea ce ne motivează în proiectarea portofoliului de produse Rawlplug sunt adevăratele nevoi ale clienților, în timp ce performanța și fiabilitatea soluțiilor sunt prioritatea noastră. Dați-mi voie să repet ceea ce am menționat deja, respectiv că “bine” nu este suficient pentru noi. Acesta este motivul pentru care oferta Rawlplug nu reprezintă numai produse profesionale, ci și servicii de specialitate și cursuri de formare inovatoare. Arhitecți, ingineri, constructori, antreprenori și furnizori, toți pot conta pe sprijinul nostru în fiecare etapă a investiției lor, de la proiectare la executare. De ce fugi, de aia nu scapi, cum se spune. Datând din anii 1940, puteți vedea următorul slogan în reclamele Rawlplug: “Un serviciu care începe pe planșeta de desen”. Aș fi mincinos dacă v-aș spune că nu ne-am mirat de faptul că o astfel de abordare cuprinzătoare a serviciului pentru clienți este unul dintre fundamentele moștenirii Rawlplug, moștenire care ne permite să răspundem nevoilor prezentului, urmărind curioși viitorul.

Are multe în comun astăzi Rawplug cu întreprinderea trecută?

Da, și asta nu încetează să mă uimească. În timp ce Rawlplug a continuat să funcționeze în întreaga lume gestionată de diverși proprietari, brandul a avut ascensiunile și coborâșurile sale, dar chiar vreau să cred că adevărata descoperire din istoria Rawlplug a venit în anul 2005, atunci când am achiziționat marca, devenind primul proprietar de afaceri cu o vastă experiență în sectorul construcțiilor și cu mulți ani de specializare în fabricarea și vânzarea de fixări, dispozitive de fixare și scule încă din vremurile lui JJ Rawlings. Un alt lucru incredibil este faptul că valorile businessului nostru au fost și sunt în continuare asemănătoare cu cele pe care le-a urmat marca Rawlplug încă de la concepția sa. În primul rând, fundamentul creșterii este inovația evolutivă, asigurând progresul tehnologic și îmbunătățind fiabilitatea, iar în al doilea rând, viziunea de creștere presupune că Rawlplug devine un brand global de top, oferind acces la produsele și serviciile sale. Brandul a devenit parte a unei întreprinderi puternice în creștere, încă o afacere de familie la acea vreme, în timp ce am profitat la maximum de moștenirea și patrimoniul mărcii, luând decizii în cunoștință de cauză și schimbând treptat modelul de operare al întregii organizații.

Ce găsiți a fi cel mai impresionant în istoria Rawlplug?

Istoria lui Rawlplug este o poveste potrivită pentru cinema. Sunt 100 de ani de funcționare, creativitate deosebită, concentrare pe inovație, dar și 100 de ani de viziune continuă înspre viitor. Cred că toată lumea știe cât de ingenios a fost primul diblu de perete, dar a fost doar un început al unei serii de brevete ale lui Rawlplug care au revoluționat industria construcțiilor: primul burghiu de rotopercuție din lume, urmat de Rawlbolt, încă unic după toți acești ani, care, deși a evoluat de-a lungul deceniilor, a fost standardul industriei timp de aproape 80 de ani, fiind de neînlocuit de alte ancore mecanice, apoi fixările rezistente la șocuri și coroziuni Rawlnut și Spring Toggle, fixările de gips-carton și în sfârșit Rawlanchor - o descoperire autentică în soluțiile de fixare a plăcilor de gips-carton. Cu toate acestea, ceea ce personal consider a fi un lucru special în ceea ce privește această companie este faptul că fiecare pas pe care Rawlplug l-a făcut a evidențiat concentrarea pe inovație și nu numai în sfera produselor pe care le-a fabricat, ci în toate eforturile lor. Este cu adevărat extraordinar faptul că, indiferent de efortul depus, marca Rawlplug a demonstrat creativitatea, abordarea neconvențională a soluționării problemelor, depășind cu mult standardele din zilele și vremurile lor. Rawlplug a decis să promoveze prin campanie publicitară invenția lor privind descoperirea primului diblu de perete din lume. Atunci, brandul a cheltuit mii de lire sterline pentru reclama presei. Acționând cu o eleganță impresionantă la scară largă, brandul a făcut senzație în rândul campaniilor publicitare, cu atât mai mult cu cât niciodată nu a fost promovată nicio companie de construcții pe prima pagină a Daily Mail! Mai multe informații privind invenția lui Rawlplug au fost date de către Rawlplug Travelling Showrooms, care s-au dovedit fără îndoială un sprijin în expansiunea globală a mărcii. A fost marcată astfel încă o revoluție în industria marketingului. Mașinile care au călătorit în toate colțurile lumii, din Suedia până în Australia, în cadrul unor campanii de mai multe luni, au făcut senzație pe fiecare piață în care au apărut. Niciodată potențialii clienți nu întâlniseră o formă directă de promovare a mărfurilor combinată cu oportunitatea de a utiliza produsele în practică.

Vorbind despre extindere, care sunt planurile Rawlplug pentru viitor?

Planificăm să punem în aplicare în mod consecvent strategia Rawlplug pe termen lung. Una dintre priorități este automatizarea și digitalizarea proceselor de producție. În ultimii ani am investit sume importante în dezvoltarea competențelor și a infrastructurii noastre, ceea ce sunt sigur că ne va permite să modelăm realitatea viitoare a industriei. Mașini și echipamente noi în uzinele noastre de fabricație care aparțin celor mai avansate tehnologii din lume, laboratoare de vârf specializate, inclusiv laboratoare mecanice, metalografice, de măsurare și chimice. Proces de prototipare accelerat. Verificare de înaltă precizie a comportamentului produsului în condiții specifice de aplicare și testare mecanică completă. Flexibilitate și răspuns rapid la nevoile curente ale clienților actuali și potențiali. Competențe și specializare foarte ridicate. Cele de mai sus sunt sferele pe care le considerăm a fi cruciale pentru creșterea noastră. Investiția noastră continuă în aceste domenii va avea un impact direct asupra celei de-a doua priorități a noastră care este sustenabilitatea. Reducerea energiei și a intensității forței de muncă a proceselor de fabricație la scară macro, precum și îmbunătățirea calității, eficienței și siguranței nu sunt decât fracțiuni ale planului nostru principal, ai cărui trei piloni sunt îngrijirea mediului, gestionarea după valori și angajamentul social. Credem cu adevărat că nu trebuie să facem afaceri fără să ne concentrăm în mod corespunzător pe ceea ce este cel mai important în activitatea noastră și pe ceea ce îi oferă potențial și perspectivă pentru viitor - și nici nu vrem să pierdem acest accent. Ultima dintre prioritățile noastre este urmărirea viziunii Rawlplug de a deveni un brand global de top. Produsele noastre sunt deja disponibile în mai mult de 70 de țări, iar în timp ce întreaga lume se minunează în Wembley Stadium din Londra, pe Stadionul Cape Town, pe circuitul Yas Marina Formula 1, în Dubai Burj Khalifa Tower, în Parcul Olimpic din Sochi sau în Muzeul Egiptului din Grand Giza, noi știm că Rawlplug este eroul neînsuflețit din spatele scenei. Cu toate acestea, ne dormim mai mult și sunt sigur că suntem aproape de acest obievtiv. Când Rawlings a inventat primul diblu de perete din lume nu ar fi putut suspecta că, 100 de ani mai târziu, șuruburile DIN 7984 ale Rawlplug vor fi folosite pentru a construi roverul Mars Curiosity. Acest lucru ne permite să ne planificăm cu îndrăzneală viitorul.

Ce îți dorești pentru tine și pentru ceilați angajați Rawlplug la aniversarea a 100 de ani de la înființare?

Sunt profund convins că astăzi, în anul 2019, adevăratul om renascentist al sectorului construcțiilor care a fost cu siguranță John Joseph Rawlings ar fi mândru de noi toți. Și eu sunt mândru că fac parte dintr-o echipă pe care mă pot baza întotdeauna. Și chiar dacă nu mă ascultă spunând asta zilnic, vreau să știe cât de recunoscător sunt pentru că nu s-au schimbat, pentru promptitudinea lor, pentru dorința de a vrea mereu mai mult, pentru faptul că își urmăresc mereu obiectivele ambițioase. Sunt mândru că „bine” nu este niciodată suficient pentru ei. Este o mare plăcere să lucrez cu oameni care au o pasiune pentru munca lor, care fac ca implicarea și devotamentul lor zi cu zi să demonstreze că, împreună, suntem capabili să construim un brand puternic și demn de încredere. La aniversarea a 100 de ani a mărcii Rawlplug, vă doresc tuturor, dragi angajați și clienți, să fiți mereu voi înșivă, să ascultați și să vorbiți cu îndrăzneală, să stimulați și să îi inspirați pe ceilalți să acționeze cu entuziasm, să fiți hotărâți în urmărirea obiectivelor voastre, dar mai ales să știți să le stabiliți, să căutați noi oportunități, să acceptați schimbările și să creșteți în fiecare zi. Fie ca noi toți să știm invariabil ce contează cu adevărat pentru noi. Rawlplug este pasiunea mea. Visul meu este să fiu martorul lumii în care profitul și rentabilitatea nu mai sunt măsurile superioare de succes. Nu este în niciun caz o utopie, ci mai degrabă o obligație pe termen lung de a oferi soluții fiabile și de încredere. Este o activitate simplificată bazată pe cele mai bune practici disponibile pentru siguranță, calitate, precum și optimizare a costurilor de producție și operare. Pentru ce, s-ar putea întreba unii. Sunt absolut convins că misiunea industriei noastre este de a veni în sprijinul altor sectoare deoarece suntem unul dintre elementele intrinseci ale realității lor. Și cu cât mai multe fixări și elemente de fixare rămân pe deplin funcționale pentru următorii 50, 100 sau 200 de ani, cu atât mai mare va fi confortul vieții pe care vom fi capabili să-l oferim - nu numai altora, ci și nouă înșine.

Când mă gândesc la ce am experimentat aici în ultimii 35 de ani am un sentiment de împlinire. Datorită determinării și coerenței mele în acțiune am realizat lucruri la care nu am visat niciodată. Au fost momente de bucurie și de succes, dar și perioade de eșec și mari dificultăți. Cu toate acestea, indiferent de situația actuală, am fost întotdeauna sigur de două lucruri. În primul rând, nu aș fi reușit totul fără sprijinul deplin al fiului meu mai mare, Przemysław. El a fost cel pe care mă puteam baza în timp ce construiam afacerea de la zero în perioada cea mai dificilă și pentru asta îi sunt profund recunoscător. Și în al doilea rând, nu am fi acolo unde suntem fără toți oamenii fantastici care au lucrat și încă lucrează aici. Pe acestea le consider ca fiind cele mai importante. Încrederea, atașamentul și loialitatea lor sunt valorile cheie care ne permit să ajungem la mai mult. Ei sunt cei care au făcut de fapt posibilă achiziționarea Rawlplug, contribuind la transformările ulterioare, adesea dificile. Astăzi, Rawlplug este gestionat de unul dintre fiii mei, Radosław. El a căutat un loc pentru el ani de zile și iată unde l-a găsit în sfârșit. A dedicat timp, energie, minte și suflet acestei companii, iar contribuția sa la creșterea Rawlplug este absolut neprețuită. Rawlplug este adevărata sa pasiune. Cred că tot ceea ce am experimentat începând cu anul 2005, precum și poziția noastră actuală, dovedesc cât de multe se pot obține prin implicare și dăruire și cât de puternice sunt aceste calități. Sunt mândru că am putut să îndeplinesc promisiunea pe care mi-am făcut-o mie, fiilor mei și tuturor celorlalți oameni. Simt că am obținut ceva semnificativ în viață și, cel mai important, simt că am obținut ceva bun.

Krystyna Koelner

Krystyna Koelner

Președintele Consiliului de Supraveghere al Rawlplug S.A

Ce înseamnă Rawlplug pentru mine? Sunt cu această companie de peste 20 de ani. Este vorba despre mii de lecții învățate, sute de personalități diferite întâlnite, multe decizii luate. Privind în urmă, pot spune sincer că m-am maturizat împreună cu ea. Lucrând aici am învățat să fiu răbdător, deschis și concentrat, să obțin maximum din toate oportunitățile. Acest loc oferă un spațiu nelimitat de creștere, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. O afacere mică cu vise mari s-a transformat într-un expert internațional prezent în fixări, dispozitive de fixare și unelte. Sărbătorim bucuria și mândria noastră cu oameni minunați din toate colțurile lumii care împărtășesc pasiune, hotărâre și curiozitate pentru viitor. Am parcurs un drum lung cu provocări împreună, iar ceea ce mă fascinează cel mai mult este că le consider ca fiind cele mai importante. Încrederea lor, cu toate acestea, este suspiciunea că ce este mai bun este încă în fața noastră.

Piotr Kopydłowski

Piotr Kopydłowski

Chief Financial Officer, Rawlplug

RAWLPLUG CĂLĂTOR

Ceea ce s-a dovedit fără îndoială un suport în extinderea globală a mărcii a fost showroom-ul mobil cunoscut sub numele de Rawlplug Traveling Showroom. A marcat încă o revoluție în marketing.

Ceea ce s-a dovedit fără îndoială un suport în extinderea globală a mărcii a fost showroom-ul mobil cunoscut sub numele de Rawlplug Traveling Showroom. A marcat încă o revoluție în marketing. Mașinile care au călătorit în toate colțurile lumii, din Suedia până în Australia, în cadrul unor campanii lungi de câteva luni, au făcut senzație pe fiecare piață în care au apărut. Niciodată potențialii clienți nu întâlniseră o formă directă de promovare a mărfurilor combinată cu oportunitatea de a utiliza produsele în practică. Într-o autoutilitară personalizată, clienții au putut să se familiarizeze cu portofoliul complet de fixări, precum și cu fișele tehnice ale produselor, să învețe cum să le utilizeze și, prin urmare, să afle despre aplicațiile și metodele de instalare ale acestora, respectiv să discute cu experții mărcii în speranța unor consultări individuale.

Istorie Rawlplug
Istorie Rawlplug

Inovație pentru dezvoltare durabilă

Anii 1930 au reprezentat o perioadă de extindere internațională masivă a industriei construcțiilor. Noile tehnologii au condus la noi invenții, incluzând invariabil soluții furnizate de marca Rawlplug. Era vremea pentru RAWLBOLT®.

Anii 1930 au reprezentat o perioadă de extindere internațională masivă a industriei construcțiilor. Noile tehnologii au condus la noi invenții, incluzând invariabil soluții furnizate de marca Rawlplug. A fost și cazul creșterii cererii rezulte din popularitatea crescândă a unui nou material de construcție - beton armat. Structura acestui material inovator de bază a necesitat un mod complet nou de fixare. Fixare mecanică. Fiind prima ancoră mecanică din istorie, RAWLBOLT® a fost proiectată și patentată inițial sub Numărul GB 444623 și introdusă pe piață în anul 1934 pentru a deveni precursorul unei întregi categorii de ancore mecanice. Concepută pentru sarcini grele în beton sau zidărie, Rawlbolt a constat într-o carcasă metalică tubulară, împărțită pe lungime în patru segmente, care se expanda spre exterior în timp ce șurubul era strâns. Încă o dată, Rawlplug a conceput o soluție care a scutit contractorii din întreaga lume de durerile și provocările lor tipice. Și deși produsul a evoluat de-a lungul deceniilor următoare, fiind standardul industriei de aproape 80 de ani, acesta s-a dovedit a fi de neînlocuit de către alte ancore mecanice.

inovatie

Este doar unul dintre numeroasele exemple care arată că operațiunile lui Rawlplug de la începutul secolului XX se potriveau perfect agendei de dezvoltare durabilă chiar dacă acestea nu ar fi putut fi familiarizate cu acest concept - idee considerată ca fiind chiar fundamentul dezvoltării afacerilor, a cărei componentă cheie este inovația în cea mai largă înțelegere. Am fost întotdeauna puternic concentrați pe inovație în fiecare etapă a eforturilor noastre, menite să îmbunătățească ceea ce am creat până acum și să dezvolte ceea ce intenționăm să creăm în viitor. Folosind produsele Rawlplug vă asigurați că există siguranță, fiabilitate și confort de utilizare în spatele excelenței tehnice și a avansurilor tehnologice pe care le oferim. Este un rezultat direct al investițiilor noastre în centrele de cercetare și dezvoltare care îndeplinesc cele mai exigente cerințe și efectuează o gamă largă de teste în conformitate cu cele mai recente versiuni ale standardelor ISO și VDA aplicabile.

inovatie

Rawlanchors? Folosite de milioane de ori.

Geniul brandului Rawlplug nu cunoaște sfârșitul. De data aceasta, să revenim în timp până în anul 1948, atunci când a fost introdusă o soluție inovatoare de fixare dedicată plăcilor din gips-carton și tuturor celorlalte plăci.

Geniul brandului Rawlplug nu cunoaște sfârșitul. De data aceasta, să revenim în timp până în anul 1948, atunci când a fost introdusă o soluție inovatoare de fixare dedicată plăcilor din gips-carton și tuturor celorlalte plăci. Rawlanchors. Care a fost noua invenție a lui Rawlplug? Cea mai distinctivă caracteristică a constat în faptul că era compus dintr-un șurub și o carcasă specială cu brațe. Odată ce orificiul era găurit în substrat, puteai așeza șurubul în interior și începeai să îl înșurubezi. În consecință, carcasa era parțial trasă în placă, iar brațele sale se despărțeau pentru a apăsa împotriva plăcii, blocându-o pur și simplu, ceea ce asigura stabilitatea și siguranța instalării. Mai mult, dacă era nevoie, fixarea putea fi îndepărtată cu ușurință. În anul 1947 puteați citi următoarele despre produs: „Milioane dintre ele au fost deja folosite pentru lucrările de construcție ale gospodăriilor.”

inovatie

ABC de fixare eficientă

„ABC of FIXING”, „Fasteners & Fixings” sau „Heavy Fixings and Rawlplug Catalog” sunt doar câteva dintre cele câteva sute de publicații pe care Rawlplug le-a lansat până în prezent. Descrieri fantastice ale metodelor de instalare, soluții care se potrivesc perfect cu cazuri specifice de utilizare, specializări și niveluri de cunoștințe ale utilizatorilor de produse, precum și grafică excelentă, toate sunt caracteristicile obișnuite ale materialelor pregătite de Rawlplug la care ne-am referi în prezent ca materiale de instruire sau bază de informații.

Una dintre prioritățile pe care le avem în vedere atunci când creăm produse este simplitatea utilizării. Încercăm să ne asigurăm că fiecare client care încearcă să utilizeze astfel de produse precum fixarea universală UNO sau rășina din poliester R-KEM II știe exact cum să le aplice în practică. Având în vedere acest obiectiv facem tot ce este necesar pentru ca designul și forma produselor noastre să fie cât mai intuitive posibil, indicând utilizatorului cum să procedeze și acordăm în primul rând o importanță deosebită educației clienților, oferindu-le acces la informații și materiale utile. Creșterea cunoașterii clienților în privința modalităților de instaa a produselor astfel încât să permită utilizarea lor eficientă și sigură ulterioară a fost înrădăcinată în operațiunile noastre încă de la crearea mărcii Rawlplug. Ceea ce s-a schimbat în ultimii 100 de ani este atât gama, cât și forma acestor operațiuni care rezultă din urmărirea nevoilor de schimbare ale clienților noștri, a noilor tehnologii, a adaptării la starea actuală de cunoștințe și competențe a celor care folosesc produsele Rawlplug, precum și ipotezele strategiei noastre de dezvoltare durabilă. „ABC of FIXING”, „Fasteners & Fixings” sau „Heavy Fixings and Rawlplug Catalog” sunt doar câteva dintre cele câteva sute de publicații pe care Rawlplug le-a lansat până în prezent. Descrieri fantastice ale metodelor de instalare, soluții care se potrivesc perfect cu cazuri specifice de utilizare, specializări și niveluri de cunoștințe ale utilizatorilor de produse, precum și grafică excelentă sunt toate caracteristicile obișnuite ale materialelor pregătite de Rawlplug, la care ne-am referi în prezent ca materiale de instruire sau bază de informații. Cu toate acestea, indiferent dacă este vorba despre broșura „ABC of FIXING” lansată în anii ’40, un tutorial animat, sau despre pașii de instalare prezentați într-un format modern, garanția de marketing a lui Rawlplug este clară, precisă și atrăgătoare vizual și răspunde direct la posibilele întrebări ale utilizatorilor înainte ca acestea să fie puse.

Istorie Rawlplug
Istorie Rawlplug

Pachetul de la Rawlplug

Îmbrăcăminte artizanală, kit de fixare pentru casă, kit de fixare Handyman, ținută Rawldrill în cutii sau plicuri sunt doar câteva dintre zecile de opțiuni disponibile care erau incluse în oferta brandului la începutul anilor '60.

"Navigând prin materialele tipărite ale Rawlplug din trecut ai senzația că marca oferea clienților soluții de care nici măcar nu credeau că au nevoie. Și indiferent dacă te consultau pentru instalarea de fixări, produse promovate sau prezentate, ideile lui Rawlplug erau întotdeauna cu un pas înainte, stabilind tendințe și contribuind la dezvoltarea pieței în sferele respective. Același lucru s-a aplicat și la ambalaje, produsul cu portofoliul care te uimea de la funcționalitate până la diversitate. Îmbrăcăminte artizanală, kit de fixare pentru casă, kit de fixare Handyman, ținută Rawldrill în cutii sau plicuri sunt doar câteva dintre zecile de opțiuni disponibile care erau incluse în oferta brandului la începutul anilor '60.

Cu toate acestea, ar trebui să ne întoarcem în timp pentru a descoperi originea unicității portofoliului de containere Rawlplug. Încă de la începutul existenței sale, marca a fost admirată nu numai pentru estetic și utilitate, ci și pentru soluțiile sale inovatoare pe care le aducea în activitățile numite în zilele noastre vânzări promoționale. Să luăm exemplul unei „cutii din metal negru robuste și frumos finisate, cu partiții de dimensiuni care să corespundă pentru diferite mărimi ale fixărilor Rawlplug” din anul 1928. Promovată ca fiind gratuită, oferta s-a adresat tuturor instalatorilor, constructorilor și electricienilor care își luau angajamentul să folosească containerele brandului nostru. Reclama a subliniat că „Este singura condiție pe care trebuie să o îndeplinești, așa că trimiteți cererea dumneavoastră acum.”

Am cultivat tradiția de ambalare Rawlplug până în prezent. Portofoliul nostru complet satisface chiar și cei mai pretențioși clienți care se așteaptă la soluții personalizate. În procesul de proiectare suntem ghidați de simplitate și intuiție și ne străduim să maximizăm valoarea lor de utilitate și versatilitatea funcțională. Gama de containere pe care o oferim este cu adevărat impresionantă, de la Rawlbags, trecând prin ambalaje convenționale pentru comerț, B-Packs, Handyman Kits pentru pasionații de bricolaj, kituri de soluții tematice, Combo Pack FKT și containere Jumbo, până la borcane și cel mai recent articol din portofoliu - Noua cutie de plastic. Ambalajul Rawlplug a fost conceput astfel încât să respecte cele mai stricte standarde de mediu, vizând simplitatea și funcționalitatea practică. Ambalajul pe care îl producem îndeplinește aceste criterii pe mai multe niveluri - de la transport la prezentarea pe rafturi și până la utilizarea consumatorilor finali.

Serviciul care începe pe planșetele de desen

Rawlplug a înțeles și a recunoscut întotdeauna rolul și importanța arhitecților, proiectanților și inginerilor. Deja în anii 40, serviciul gratuit de consultanță și asistență tehnică a fost promovat de presa industriei ca mijloc de soluționare pentru toate problemele conexe. „Un serviciu care începe pe planșeta de desen”.

Rawlplug a înțeles și a recunoscut întotdeauna rolul și importanța arhitecților, proiectanților și inginerilor. Deja în anii 40, serviciul gratuit de consultanță și asistență tehnică a fost promovat de presa industriei ca mijloc de soluționare pentru toate problemele conexe. „Un serviciu care începe pe planșeta de desen”.

Portofoliul nostru extins de servicii dedicate inginerilor, proiectanților și constructorilor provine din abordarea cuprinzătoare a Rawlplug în procesul de proiectare a reparațiilor. Portofoliul interesant de instrumente adaptate nevoilor acestor profesioniști, precum și asistența tehnică extinsă, oferă, pe de o parte, consumatorilor serviciilor Rawlplug un confort ridicat de a lucra în condiții care le afectează eficiența și le permite să economisească timp și, pe de altă parte, asigură siguranța pe care o consideră atât de importantă la locul de muncă. Ceea ce contează cel mai mult pentru meseria de proiectant este precizia, fiabilitatea și optimizarea soluțiilor. Acest lucru ne este clar și am răspuns acestor nevoi dezvoltând două aplicații originale bazate pe experiența noastră comună, focusate pe inovarea soluțiilor implementate.

Dar de fapt Rawlplug a înțeles și a recunoscut întotdeauna rolul și importanța arhitecților, proiectanților și inginerilor. Deja în anii 40, serviciul gratuit de consultanță și asistență tehnică a fost promovat de presa industriei ca mijloc de soluționare pentru toate problemele conexe. „Un serviciu care începe pe planșeta de desen”. Nu este oare uimitor faptul că o abordare atât de cuprinzătoare a serviciului pentru clienți este unul dintre fundamentele moștenirii noastre? Moștenire care ne permite să răspundem nevoilor prezentului, urmărind curioși viitorul.

Timpul pentru o lectură decentă

În anii 1920, marca a făcut senzație deoarece niciodată până atunci niciun producător de elemente de fixare nu a fost promovat pe întreaga primă pagină a Daily Mail! La fel ca în cazul tuturor celorlalte eforturi publicitare Rawlplug, marca a inspirat din nou întregul sector, determinând retailerii de construcții să o ia pe urmele campaniei media declanșate.

Rawlplug a cheltuit mii de lire sterline pentru reclamele din presă doar pentru a convinge atât potențialii utilizatori, cât și publicul larg, că diblul cu aspect inconfundabil era capabil să asigure o fixare semnificativ mai sigură decât diblul de lemn mai mare folosit până atunci. Cu un impact impresionat la scară largă, brandul a făcut senzație, cu atât mai mult cu cât niciodată o altă companie de construcții nu a fost promovată pe prima pagină a Daily Mail! La fel ca în cazul tuturor celorlalte eforturi publicitare Rawlplug, marca a inspirat din nou întregul sector, determinând retailerii de construcții să o ia pe urmele campaniei media declanșate.

Impactul campaniei publicitare Rawlplug a fost un pas, însă amploarea, calitatea și atractivitatea materialelor tipărite pe care le-au lansat i-ar fi uimit chiar și pe specialiștii în marketing din zilele noastre. Potrivire excelentă cu așteptările grupurilor țintă, comunicare integrată despre pilonii principali ai ofertei, tutoriale vizuale, desene și schițe care ilustrează produse, servicii sau fabrici, varietate de formate, aspect interesant de reclame, conținut de publicare ce răspunde clienților la adevăratele nevoi, ca și cum ar fi fost risipite toate îndoielile cu răspunsuri la întrebări ce încă nu fuseseră puse epuizând probleme specifice și, nu în ultimul rând, un limbaj de comunicare care exprimă cordialitate și înțelegere - toate aceste caracteristici ale publicității timpurii a lui Rawlplug ar corespunde în continuare criteriilor formatelor atât de populare în zilele noastre. Urmărind deopotrivă campania de marketing a mărcii din ziua de azi putem afirma cu mândrie că tradiția de a crea și de a disemina informații de cea mai bună calitate despre funcționarea companiei și beneficiile aduse clienților nu numai că a fost menținută, dar a fost perfecționată și extinsă cu fiecare publicație consecutivă.

Anunțuri, articole, postări de social media pe Facebook sau LinkedIn, descrieri ample la videoclipuri YouTube, pagini dedicate produselor noi, buletine informative, prezentări, animații, videoclipuri, materiale e-learning, broșuri informaționale, specificații complete privind informațiile tehnice ale produselor disponibile pe rawlplug.com, pliante, afișe, cataloage tehnice și specifice categoriei de produse - aceste materiale și altele mai interesante sunt lansate zilnic de Rawlplug pentru informații, promovare și îmbunătățire a imaginii, atât în formatele tradiționale, cât și on-line. Și toate acestea pentru a ne asigura că angajaților și clienților noștri li se oferă acces la informațiile necesare despre produsele, serviciile și cursurile Rawlplug, despre implementarea strategiei de dezvoltare durabilă a brandului, despre măsurile pe care le luăm în fiecare zi pentru a duce la îndeplinire obiectivele asumate pe care le urmărim alături de echipa fantastică, experimentată și creativă de oameni care alcătuiesc compania noastră. Publicațiile Rawlplug fac o lectură care merită atenția tuturor.

Convinge-te singur!

A fost un alt progres important și o manifestare a abordării inovatoare a lui Rawlplug de a face afaceri și de a lua decizii legate de publicitate. Prima reclamă Rawlplug a fost produsă în anul 1924.

A fost un alt progres important și o manifestare a abordării inovatoare a lui Rawlplug de a face afaceri și de a lua decizii legate de publicitate. Prima reclamă lungă de două minute a lui Rawlplug a fost produsă în anul 1924 și, din nou, la fel ca în cazul celorlalte proiecte de publicitate ale mărcii, a cuprins pachetul complet de mijloace moderne de marketing, demonstrând o înțelegere profundă a clienților. Astfel, a fost prezentată o situație din viața reală care implica utilizarea produsului, ilustrând protagoniști diverși și conținând o animație atrăgătoare din punct de vedere vizual, un efect dificil de obținut la acel moment, furnizând instrucțiuni de instalare și detalii privind ambalajului și o gamă diversificată de aplicații ale elementelor de fixare promovate care, în plus, a livrat o serie de sloganuri publicitare ce defineau scopul utilizării produselor Rawlplug, respectiv: „Expandarea înseamnă prindere”, „Toate sunt fixate cu Rawlplugs” sau „Veți găsi 100 de utilizări ale Rawlplugs în casa ta."

Inovare în marketing

Rawlplug a creat adevărate capodopere ale artei de marketing în prima jumătate a secolului XX. Brandul a întreprins multe alte măsuri de publicitate care au stimulat imaginația și au reflectat problemele cotidiene ale clienților pe care i-a tentat cu oferta lor.

Nu doar anunțurile sau reclamele din acea perioadă au marcat adevărata revoluție de marketing de anvergură globală. Brandul a întreprins multe alte măsuri de publicitate care au stimulat imaginația și au reflectat luptele cotidiene ale clienților pe care i-a tentat cu oferta lor. O astfel de acțiune a implicat utilizarea tramvaielor suedeze cu modele gigantice Rawlbolt așezate pe acoperișurile lor. Chiar și specialiștii în marketing din zilele noastre ar putea fi invidioși cu o astfel de invenție și creativitate, fără să mai vorbim despre deschiderea și flexibilitatea agenților de publicitate. O altă capodoperă de marketing care trebuie amintită a fost o broșură asemănătore unei hărți concepută cu ocazia procesiunii de încoronare a Londrei, care evidenția unele dintre cele mai faimoase repere ale orașului - mândria națională a tuturor cetățenilor britanici - construite folosind fixările Rawlplug. A spune că admirăm astfel de idei nu este suficient.

Cucerirea lumii

Primii 20 de ani ai operațiunilor Rawlplug au fost marcați de o extindere globală. John Joseph Rawlings visa să ajungă la „fiecare țară civilizată din lume” și a urmărit acest obiectiv în anii succesivi.

Primii 20 de ani ai operațiunilor Rawlplug au fost marcați de o expansiune globală. John Joseph Rawlings visa să ajungă la "fiecare țară civilizată din lume" și a urmărit acest obiectiv în anii succesivi. La sfârșitul anilor '40, marca a fost prezentă pe toate continentele, completând cucerirea Statelor Unite și vizând Australia. Până atunci, produsele Rawlplug fuseseră deja fabricate în 10 țări, inclusiv în Londra, New York, Paris sau Zurich.

Visul fondatorului mărcii de a deveni o marcă de top pentru clienții din întreaga lume a putut fi urmărit în continuare datorită viziunii Rawlplug din ziua de azi și a implementării consecvente a strategiei de extindere internațională. Niciodată nu ar fi fost posibil acest lucru fără echipa formată din peste 1.500 de persoane, precum și fără rețeaua puternică de distribuitori care operează pe toate continentele. În fiecare zi, tone de produse Rawlplug ajung la arhitecți și antreprenori în peste 80 de țări din întreaga lume.

O poveste potrivită pentru cinema

Iată o altă poveste a produselor Rawlplug, martoră emoțiilor a milioane de oameni în timp ce urmăreau filme în care au jucat John Howard sau Lionel Barrymore. Una dintre numeroasele povești care alcătuiesc istoria Rawlplug, o istorie care încă se scrie în fața ochilor noștri.

Ziua a fost 10 februarie 1936. În ciuda frigului iernii, sute de londonezi s-au adunat la intersecția dintre Tottenham Court Road și Grafton Way în așteptarea deschiderii oficiale a celui de-al treilea celui mai mare cinematograf al orașului, lângă Empire Theatre și Dominion Theatre: Paramount Cinema, deținut și gestionat de Paramount Pictures Corporation of America. Spectatorii prezenți la primele proiecții, „Milioane în aer” și „Întoarcerea lui Peter Grimm” nu au fost uimiți doar de narațiunile spuse de producțiile americane, ci și de arhitectura locației proiectată de Frank Verity și Sam Beverly. Dotat cu orgă de cinema fabricată de John Compton, teatrul l-a găzduit Reginald „Reggie” Foort, cel mai cunoscut organist de teatru din timpurile de atunci - pentru a interpreta compoziția inaugurală.

Scena avea o adâncime de 25 de metri, iar cinematograful oferea 12 vestiare pentru actori. Înainte de primele proiecții sau de spectacolele organizate, vizitatorii teatrului au fost invitați să bea un pahar de bourbon într-o cafenea ce putea găzdui până la 130 de persoane, învecinată cu Paramount Ballroom. Odată ce intrai în sala de proiecție erau mai mult de 2.500 de locuri: 1.676 locuri dispuse în rânduri și alte 892 în perimetru. Fiecare dintre acestea a fost fixat pe podea folosind un număr total de 6.000 ¼ „ancore Rawlbolt pentru beton. ¼”.

Este încă o poveste a produselor Rawlplug, martoră emoțiilor a milioanelor de oameni în timp ce urmăreau filme în care au jucat John Howard sau Lionel Barrymore. Una dintre numeroasele povești care alcătuiesc istoria Rawlplug - o istorie care încă se scrie în fața ochilor noștri.

Doamnelor și domnilor, vi-l prezentăm John Joseph Rawlings.

„M-am născut în anul 1860 într-unul dintre districtele Greater London, Putney. Numele mamei mele era Sarah, pe al meu l-am moștenit de la tatăl meu. Am trăit cu părinții mei până în anul 1881, lucrând ca un tinichigiu, dar am visat întotdeauna la propria mea companie.” Ar putea fi acesta unul dintre paragrafele de deschidere din jurnalul lui J.J. Rawlings?

„ Am trăit împreună cu părinții mei până în anul 1881, lucrând ca tinichigiu, dar am visat întotdeauna la propria mea companie. Profitând din plin de educația mea ca inginer civil și mecanic, mi-am deschis afacerea în anul 1886. Un an mai târziu, încă o mică companie de electricitate și construcții care operează sub numele The Brothers Rawlings a devenit cunoscută ca o întreprindere specializată în principal în lucrări de reparații sanitare, reparații și renovări de clădiri. Apoi m-am căsătorit și începând cu anul 1901 am locuit împreună cu soția mea în Millicent Rawling, în Londra. Am avut doi copii: cel mai mare, Kathleen Millicent și cel mai mic, Ralph John. În anul în care toată viața mea s-a schimbat locuiam cu toții în Wandsworth. Atunci am inventat Rawlplug. Nu am bănuit niciodată că soluția pe care am proiectat-o pentru Muzeul Britanic va cunoaște un astfel de impact atât asupra afacerii mele, cât și asupra întregii industrii a construcțiilor. Am fost cu adevărat mândru și mi-am dorit mult mai mult.”

Dacă l-am cunoaște pe John Joseph Rawlings în zilele noastre, aceasta ar putea fi povestea de viață pe care ne-ar spune-o. John Joseph Rawlings a fost o persoană inspirată și fascinantă, ale cărei realizări influențează încă de atunci industria construcțiilor globale datorită însemnătății lor. Îi plăcea să lucreze noaptea? I-a plăcut Beef Wellington sau plăcinta cu mere? Era un soț bun și un tată grozav? Cum și-a petrecut timpul liber? Ce îl interesa în afară de ingineria în construcții? Care era numele celui mai bun prieten al lui? Care a fost culoarea lui preferată? De fapt știm foarte puține despre el. Știm, totuși, că a fost un vizionar și un inventator. Știm, de asemenea, că nu și-a impus nicio limită pentru el și pentru ceilalți. Știm că putea visa și își putea urmări visele și că, prin modul în care a perceput normele și standardele contemporane, a fost cu mult înaintea timpurilor sale, că a fost capabil să modeleze realitatea înconjurătoare și să influențeze viitorul. Prin urmare, a reușit să creeze un brand global. Un brand considerat de mulți ca fiind sinonim cu cunoștințe, experiență și produse de cea mai bună calitate, un brand care a fost invariabil un expert în fixări, elemente de fixare și unelte timp de 100 de ani. Rawlplug.

John Joseph Rawlings a murit la 4 august 1942 în casa sa cunoscută sub numele de „Cromer” din Home Park Road, Wimbledon. Avea 82 de ani. Voința sa a fost anunțată în Kensington Inventor’s Estate. La acel moment, activele sale erau evaluate la 51.381 lire sterline (inclusiv proprietatea personală în valoare de 28.538 lire sterline). Odihnească-se în pace!

Dragă Jonathan ...

... Am plăcerea să vă dezvălui o fotografie de la o cină a companiei organizată la Monaco în anul 1936, prezidată de domnul J.J. Rawlings.

Dragă Johanthan,

În continuarea discuției noastre recente am plăcerea să vă prezint fotografia unei cine a companiei organizată la Monaco în anul 1936, prezidată de către domnul J.J. Rawlings. Cei prezenți sunt probabil agenți și poate reprezentanți ai companiei Rawlplug. În poză este tatăl meu, Richard William (Bill) Bredemear, la vârsta de 28 de ani, așezat în partea stângă a mesei, momentul fiind după ce s-a alăturat companiei în anul 1933, unde a rămas până la pensionarea sa în anul 1970. Domnul J.J. Rawlings era, cred, rudă a lui Ralph Rawlings, fost director al companiei Sun Electric din Charing Cross Road în anii '50. ”

De-a lungul anilor de război, tata a fost la lucrările de pe Mill Hill, atunci când producția a fost schimbată la efortul de război. O bombă a provocat daune ușoare în spatele lucrărilor. Îmi amintesc cum compania și-a trimis personalul de rezervă de la Head Office într-o casă mare amplasată în terenul din Chertsey, în Surrey, unde am locuit într-o cabană mică pentru scurt timp.

După război, tata s-a mutat în sediul dumneavoastră de prestigiu din Cromwell Road, South Kensington, unde a fost director de achiziții și director delegat, iar mai târziu la Kingston-on-Thames. Până la acel moment, directorul general, domnul Tweedie-Smith, cunoscut personalului „LTS”, se retrasese după ce fusese la conducere în anii de după război pentru a fi succedat de fiul său, domnul John, care se afla la Kingston atunci când tatăl meu s-a retras în anul 1970. După ce am petrecut 35 de ani în industria de fixare presupun că fixările trebuie să fie în sângele meu! Am încredere că poza v-a stârnit interesul, originalul fiind acum în familia noastră deja de 81 de ani. Cu anul 2019 nu foarte departe, cu prilejul acestei aniversări, vă doresc tuturor tot ce este mai bun!

Sunt mândru că pot sărbători împreună cu dumneavoastră centenarul lui Rawlplug.

John Joseph Rawlings a fost un antreprenor, un vizionar și un inventator. Primul diblu de perete pe care l-a patentat a declanșat o adevărată revoluție în industria construcțiilor și a scris istorie.

În același timp, această invenție a marcat începutul unei noi ere a cărei forță contemporană se trage din abundență din moștenirea trecutului, din realizările prezentului și din viziunea viitorului. A început istoria pe care am scris-o împreună.

Deja la concepția brandului Rawlplug în anul 1919, John Joseph Rawlings visa să-l facă un brand global de top. Dar nu ar fi putut suspecta că, 100 de ani mai târziu, portofoliul investițiilor noastre vor include Stadionul Wembley din Londra, Stadionul Cape Town, circuitul Yas Marina Formula 1, Turnul Burj Khalifa din Dubai, Parcul Olimpic din Sochi sau Grand Muzeul Egiptean din Giza. El nu și-ar fi putut imagina că șuruburile DIN 7984 ale lui Rawlplug vor fi folosite pentru a construi roverul Curiosity care explorează planeta Marte în cadrul proiectului Mars Science Laboratory. Și in niciun caz nu ar fi putut concepe că fabricile noastre de producție vor livra zilnic produse în peste 70 de țări din întreaga lume, continuând în mod constant viziunea lui, proiectând selecția noastră de produse și servicii într-un mod care dovedește că Rawlplug își cunoaște și își înțelege clienții. Pentru că Rawlplug este alături de ei zi de zi. Rawplug sprijină și comunică cu ei, împărtășind cunoștințe și experiență. Rawplug oferă clienților produse, servicii extrem de specializate și cursuri de instruire inovatoare – cei trei piloni ai ofertei care se potrivesc chiar și cu cele mai dificile sarcini abordate de profesioniști.

De 100 de ani, Rawlplug produce soluții de fixare, elemente de fixare și unelte disponibile în toată lumea. Timp de 100 de ani am modelat dezvoltarea tehnologică, am modelat standardele de calitate și am stabilit tendințele urmate de întregul sector. Și, deși s-au schimbat multe față de anul 1919 în industria construcțiilor, inovația evolutivă a fost invariabila fundamentului creșterii noastre. Această evoluție care asigură progresul tehnologic și îmbunătățește fiabilitatea a făcut din Rawlplug un adevărat expert al timpurilor noastre.

Sunt profund convins că astăzi, în anul 2019, adevăratul om renascentist al sectorului construcțiilor, care a fost cu siguranță John Joseph Rawlings, ar fi fost mândru de noi toți, așa cum sunt eu de dumneavoastră. Sunt mândru că fac parte dintr-o echipa pe care mă pot baza întotdeauna. Vă sunt recunoscător pentru disponibilitatea dumneavoastră de a acționa, pentru că intotdeauna vreți să realizați cât mai multe, pentru că vă urmăriți atingerea obiectivelor ambițioase. Sunt mândru că „bine” nu este niciodată suficient pentru dumneavoastră. Este o mare plăcere să lucrez cu oameni pasionați de munca lor care, prin implicare și devotament, demonstrează că împreună avem forța necesară de a construi un brand puternic, sigur și de încredere. Sunt mândru că pot sărbători împreună cu dumneavoastră centenarul lui Rawlplug.

Radosław Koelner, CEO Rawlplug

<
>